Exponáty doplnily reprodukce obrazů Jaroslava Čermáka a černobílé fotografie, díky nimž mohli návštěvníci získat ucelenou představu, jak se spony, šperky a oděvní doplňky na Balkánském poloostrově nosily. K výstavě byl vydán obrazový katalog Sbírka Waldes, jehož autorkou je Kateřina Hrušková a který se věnuje této unikátní kolekci spínadel od pravěku po secesi.
Sbírka, jež obsahuje 3671 knoflíků a 1884 spínadel a oděvních doplňků z celého světa, je kulturní památkou. Jindřich Waldes (1876–1941) procestoval jako mladý obchodní zástupce pražské firmy na výrobu módních a manžetových knoflíků Evropu, Balkán, Malou Asii a severní Afriku.
V roce 1902 založil společně s Hynkem Pucem společnost Waldes a spol. a vybudoval továrnu na kovovou galanterii s filiálkami v Drážďanech, Varšavě, Paříži, New Yorku a Barceloně. To už se mu přezdívalo „světový král knoflíků“. Slavnou dívku s patentkou v oku, která se stala emblémem továrny Waldes, později Koh-i-noor, pro něj namaloval František Kupka, jehož obrazy se staly součástí sběratelovy a mecenášovy proslavené umělecké sbírky.
V roce 1918 otevřel Waldes ve Vršovicích Museum knoflíků s desítkami tisíc exponátů včetně unikátního souboru středověkých spínadel nalezených na Karlštejně. Muzeum bylo zrušeno až v roce 1947 a unikátní sbírku tehdy získalo pražské Uměleckoprůmyslové museum. Její část pak v roce 1977 převzalo Muzeum skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou. Výstava Země ornamentu v něm proběhla od 5. prosince 2014 do 12. dubna 2015.
Za Liberecký kraj nominovalo územní odborné pracoviště NPÚ v Liberci
Na cenu NPÚ v kategorii prezentace hodnot bylo nominováno Muzeum skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou